افلاکی فرد، حسین و بزم، قاسم (1397). تأثیر گذاری فضای آموزشی در شادی و یادگیری دانش آموزان. مجله دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، 1(2)، 57-43.
بحیرائی، الیا، شهیدی، شهریار و فتح آبادی، جلیل (1396). تأثیر آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر شادی کودکان. مجموعه مقالات ششمین کنگره انجمن روان شناسی ایران. روان شناسی معاصر ، (ویژه نامه)، 305 -308.
بختیار نصرآبادی، حسنعلی و پهلوان صادق، اعظم (1390). تأثیر سطح تحصیلات و آموزش برنامه شادی فوردایس بر افزایش نشاط. مجله مطالعات روانشناسی تربیتی. 9 (15)، 40-21.
برخوری، حمید، رفاهی، ژاله و فرح بخش، کیومرث (1388). اثر بخشی مهارت های مثبت اندیشی به شیوهی گروهی بر انگیزهی پیشرفت، عزت نفس و شادکامی دانش آموزان پسر پایه ی اول دبیرستان شهر جیرفت. فصلنامه علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(5)، 144-131.
بهرامی، اعظم(1396). تأثیر آموزش والدگری مثبت مبتنی بر شادی بر خودکار آمدی دختران. مجموعه مقالات ششمین کنگره انجمن روان شناسی ایران، روان شناسی معاصر،12(ویژه نامه) 354 -358.
جعفری، محمد(1395). سنجش عوامل مؤثر بر شادمانی در کشور های اسلامی. پژوهشنامهی اقتصاد کلان، 11(22)، 84-65.
صداقت کالمرزی، هانیه و زبیری، هدی (1399). نابرابری در توزیع درآمد و دلالتهای پارادوکس استرلین. اقتصاد و تجارت نوین، 15(3)، 106-83.
صداقت کالمرزی، هانیه، فتاحی، شهرام و سهیلی، کیومرث (1400). آزمون پارادوکس استرلین در چارچوب فرضیۀ نفرین منابع: مورد مطالعاتی کشورهای عضو اوپک. فصلنامه مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، 10(38)، 14-1.
کاوند، علی و نادمی، یونس (1400). درجه باز بودن تجاری و شادی در کشورهای منتخب در حال توسعه. مدلسازی اقتصادسنجی، 6(2)، 117-95.
مجیدی، طیبه، جعفری، پریوش و حسینی، محمد علی (1394). تاثیر آموزش مدیریت استرس بر شادی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی. صنعت حمل و نقل دریایی، 1 (3)، 62-58.
محمد زاده، پرویز، اصغر پور، حسین و منیعی، امید (1392). بررسی تأثیر درآمد بر شادی نیروی کار در ایران. تحقیقات اقتصادی،1(48)، 158-139.
نیاز آذری، کیومرث (1392). بررسی تأثیر شادابی و نشاط در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان متوسطه شهرستان ساری. دو فصلنامه مطالعات برنامه ریزی آموزشی، 2(3)، 57-35.
نیک جو، رویا، محمدی، راحله، اعتباری اصل، فرزانه، فرضی پور، شهلا و اعتباری اصل، زهرا (1397). ارتباط بین سلامت معنوی و شادکامی در دانشجویان. مجله اخلاق پزشکی، 12(43)، 10-1.
همتی، رضا (1397). احساس شادمانی و عوامل دانشگاهی مؤثر بر آن (مورد مطالعه: دانشجویان دختر دانشگاه اصفهان). جامعهشناسی کاربردی، 29(4)، 38-21.
Blanchflower, D.G. and Oswal, A.J.)2004(. Well-being over time in Britain and the USA, Journal of Public Economics, 88(7-8), 1359–1386.
Castriota, S. (2006). Education and happiness: A further explanation to the Easterlin Paradox. Unpublished paper.
Chen, W. C. (2012). How education enhances happiness: Comparison of mediating factors in four East Asian countries, Social indicators research,106 (1), 117-131.
Clark, A.E.)2003(. Unemployment as a Social Norm: Psychological Evidence from Panel Data. Journal of Labor Economics, 21(2), 323-351.
Dursun, B. & Cesur, R. (2015). Education, Hopes, and the Happiness of Young Adults.
Easterlin, R. A. (1974). Does Economic Growth Improve the Human Lot? Some Empirical Evidence. In P. A. David & W. R. Melvin (Eds.), Nations and Households In Economic Growth (pp. 89–125). New York, NY: Academic Press.
Easterlin, R. A. (1995). Will raising the incomes of all increase the happiness of all?. Journal of Economic Behavior & Organization, No. 27(1), 35-47.
Easterlin, R. A., McVey, L. A., Switek, M., Sawangfa, O., & Zweig, J. S. (2010). The Happiness–Income Paradox Revisited. Proceedings of the National Academy of Sciences,107(52), 22463-22468.
Fabra, M.E. and Camison, C. )2009(. Direct and indirect effects of education on job satisfaction: A structural equation model for the Spanish case، Economics of Education Review 28(5 (,613–627.
Florida, R .Mellander, C. and Rentfrow, P.J. (2013). The Happiness of Cities. Regional Studies 47(4), 613–627.
Gerandi, R. & Novice, E. A. (2013). The effect of happiness training on stress, Annual Review of Psychology Annual Reviews Inc, Paolo Alto California. 52, 141 – 146.
Hayward, K., Pannozzo, L., & Colman, R. (2005). Developing indicators for the educated populace domain of the Canadian index of wellbeing. Interim Report, GPI Atlantic, Halifax.
Levin, A., Lin, C. F., & Chu, C. S. J. (2002). Unit root tests in panel data: asymptotic and finite-sample properties. Journal of econometrics, 108(1), 1-24.
Nikolaev, B. (2018). Does higher education increase hedonic and eudaimonichappiness?. Journal of happiness Studies, 19(2), 483-504.
Shin, D. C., & Inoguchi, T. (2009). Avowed happiness in Confucian Asia: Ascertaining its distribution, patterns, and sources. Social Indicators Research, 92(2), 405-427.
Stelzner, M. (2022). Growth, consumption, and happiness: modeling the easterlin paradox. Journal of Happiness Studies, 23(2), 377-389.
Striessnig, E. (2015). Too educated to be happy, An investigation into the relationship between education and subjective well-being.
Veenhoven, R. (1990), Inequality in happiness, inequality in countries compared between countries, Paper 12th Work Congress of Sociology, Madrid, Spain.
Veenhoven, R. & Bakker, P. (1977). Level of education and the promise of happiness. Working paper, Erasmus University, Rotterdam.